"Dopóki żyje na świecie choćby jeden człowiek, który nie zna Jezusa Chrystusa nie wolno Ci spocząć" bł. Franciszek od Krzyża, Założyciel Salwatorianów

niedziela

NIEDZIELA WNIEBOWSTĄPIENIA PAŃSKIEGO

To zakończenie Ewangelii Mateuszowej, więc spróbujmy rozważyć od końca. „A oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata”.
To ostatnie zdanie. Jezus rozstając się z uczniami, powtarza słowa, które w Starym Testamencie są imieniem własnym Boga: „Jestem”, czyli hebrajskie Jahwe. „Jestem z wami”. To „z wami” jest ważne. Oznacza ono także „ze mną”, „z tobą”. Bóg stając się człowiekiem, zjednoczył się jakoś z każdym z nas. Chrześcijaństwo sprowadza się w gruncie rzeczy do trwania i pogłębiania relacji z Jezusem. Żyć z Nim. „Przez wszystkie dni”. Nie ma takiego dnia, w którym Pan mnie opuszcza, bierze sobie wolne. Był wczoraj, jest dzisiaj, będzie jutro. Zawsze obecny. Zwłaszcza na dnie mojej samotności. On jest ze mną. Do końca świata.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz